Pro obchodníky je důležité dobře počítat a kontrolovat ceny. Tato aplikace nabízí jejímu uživateli tuto možnost.
Jestliže má obchodní v porfóliu výrobky s různou úrovní marže, je pro něho praktické, mít tyto výrobky rozdělený do různých produktových skupin. Napříkald u kompatiblních výrobků je možné dosáhnout vyšší marže v porovnání s výrobky originálnímy. Často má prodejce různé prodejní kanály - napaříklad na Amanzonu má jinou cenou než ve eShopu (nebo stálý zákazník s vysokým obratem dostane ceník s nižší cenout). Zdroj cen: v sofistikovaném systému se může počítat s různými nákupními cenami. Například 'ProductCosts' je vážený průměr nákupních cen u zboží, které je na skladě. Přirážka: hodnota v procentech, o kterou má být navýšena nákupní cena. Minimální přirážka: bezpečnostní pojistka, která zaručuje, že budu u výrobku minimální marže v absolutní hodnotě. Konkurenti: prodejce shromažďuje informace o cenách hlavních konkurentů. Z těchto hodnot počítá systém nejnižší nebo průměrnou cenu. Cílem je, zvednutí prodejní ceny, kdyby v porovnání s konkurenty byla zbytečně nízká. Množstevní ceny: pro zákazníky, kteří mají vysoké obraty, nabízí prodejce množstevní slevy v obchodu.
Jednou denně, když dodavatelé odevzdají svoje ceníky a obchodník má akutální ceny, napočte systém automaticky tuto cenovou kalkulaci (pochopitelně, nápoečet této kalkulace se může kdykoli spustit ručně). Odpovědný pracovní se na kalkulaci podivá a zkontroluje různě věci. Když je s výsledkem spokojen, exportuje kalkulaci do eShopu a do účetnictví. Existuje vícero kontrolních seznamů, které poukazují na potencionální problémy. Například, když je prodejní cena nižší než nákupní (což může být u ležáku v pořádku). Pracovní si prohlídne seznamy výrobků s potenciálními problémy. Může změnit nějaké parametry a kalkulaci nechat spočítat znovu. Pro lepší orientaci v cenové situaci si může stáhnout Excel s historickými daty.
U každého výrobku v kalkulaci je možno zobrazit detailní informace o nápočtu.
Každý obchod má standardní ceny. Mnoho obchodů se prezentuje na srovnávacích porátelech. Se standardní cenou je často složité dosáhnout předních pozic. Je veřejným tajemnstvím, že obchod nemusí být vylistován se standardní cenou. Když přijde zákazník přímo do obchodu, může vidět jinou cenu než když nastoupí ze srovnávacího portálu. Jestliže přijde zákazník ze srovnávacího portálu a získá lepší cenu, má obchod pochopitelně nižší marži. Může to být ale marketingová strategie, jak získat nového zákazníka. Na srovnávacíh portálech řadí zákazníci s oblibou výrobky podle celkové ceny (cena s dopravou). Cena dopravy může být tedy další možnost pro optimalizaci.
Výrobky jsou přiřazeny do produktových skupin a podle těchto skupin se počítají ceny. Ale vyjímky existují vždy :-) Tato konfigurační obrazovka dává pracovníkovi možnost u některého výrobku počítat ceny jinak. Když má například u nějakého výrobku nadměrné množství na skladě, může u něho nastavit cenovou hladinu níže. Platnost této konfigurace může být časově omezena. Konfiugrace na úrovni výrobku obsahuje všechny konfiugrace na úrovni produktové zkupina a k tomu ještě možnost definovat pevné ceny.